7. 7. 2014.

Mastodon - Once More 'Round the Sun #recenzija

Reprise
2014

’Once More 'Round the Sun’ šesti album za američki (prog) metal bend Mastodon svakako neće da razočara njihove najvernije fanove. Pored masivnih rifova karakterističnih za njihove pesme na momente kao da su ublažili svoj zvuk da se prilagode izvođačima koji prodaju svoje albume u milionima primeraka i često se nađu na rock radio stanicama konzervativne Amerike.

’Once More 'Round the Sun’ počinje odlično ali ne preterano „teško“ kako se možda očekuje, mnogo blaži u svom zvuku prvi deo diska je podređen hard rock senzibilitetu. „Tread Lightly“ otvara disk, veoma melodična sa dobrim rifom, što je nešto kao zaštitni znak Mastodon-a. „The Motherload“ nastavlja u dobrom ritmu sa odličnim rock refrenom. Prvi singl „High Road“ je možda i najkomercijanija pesma koju su Mastodon snimili u svojoj karijeri, ipak to nikako ne umanju njenu vrednost na ovom izdanju. Naslovna numera je još jedan rock biser ove ploče, dosta podseća na rane Black Sabbath. Prelomni momenat ovog albuma je „Chimes at Midnight“ spora, više prog nego prethodne, moglo bi se reći klasična Mastodon kao da odskače od ostatka ali u negativnom smislu. Pesma jeste odlična ali nekako se nije uklopila sa ostatkom rock orijentisanih numera.
’Once More 'Round the Sun’ nastavlja u prog metal-u po kome je Mastodon poznat i tu i jeste lagani pad ovog diska. „Asleep in the Deep“, „Feast Your Eyes“ jesu odlične pesme ali tenzija postavljena uvodnim numerama ovde kao da je nestala. „Aunt Lisa“ brza i energična vraća dušu ovom izdanju. „Ember City“ je nešto što smo odavno čuli od Mastodon-a, „Halloween“ počinje zanimljivo ali su je izgubili u refrenu, preduga „Diamond in the Witch House“ zatvara ’Once More 'Round the Sun’ album.

Zanimljivo je da su Mastodon radili sa Nick Raskulinecz-om kao producentom koji je jedan od najboljih u tom poslu i moram da verujem da je bolja polovina ovog albuma njegova zasluga. Možda Mastodon nisu bili spremni da se predaju rock eliti još uvek, ali idu tim putem.