2. 4. 2016.

Babymetal - Metal Resistance #recenzija

earMusic
2016

Babymetal su trenutno najvažniji metal bend na planeti. Dok se svi ostali oslanjaju na popularnost trendova oni su iskreirali svoj stil. Treba biti ili veoma slobodouman ili dobro potkovan muzičkim znanjem da biste uživali u njihovoj muzici. 'Metal Resistance' nije kopija njihovog debija (pročitajte recenziju), veoma je drugačiji, zreliji i na momente još uvrnutiji nego što očekujete.

Muzički album je doveden do perfekcije, od ritam sekcije do solaža sve je na veoma visokom, zavidnom nivou. Ono što je fascinantno kod Babymetal je da njihovo netipično mešanje žanrova, kada slušate deluje sasvim normalno i logično.
"Karate" je pravi dokaz muzičke zrelosti za ove tri devojčice, pesma koja izlazi iz okvira metal zvuka i obraća se još široj publici, suptilno i mudro, bez opširnih solaža sa veoma pitkim refrenom i izuzetnim vokalom Su-Metal. Pesma kao "Yava!" je vrhunac kreativnosti, deluje jednostavno ali pomešati pop, ska, metal i dance nije naivno. Dok "Meta Taro" ide i korak dalje, podseća na neke dečije pesmice pomešane sa battle-metal-om, nešto što samo Babymetal mogu.
Od uvodne "Road Of Resistance" koja je bila singl između dva albuma 'Metal Resistance' kreće uzlaznom putanjom. Saradnja sa Herman Li-jem i Sam Totman-om iz DragonForce se nije zaustavila na samo ovoj pesmi, njihov prepoznatljivi zvuk može se čuti i u power-metal numeri "Amore". "Awadama Fever" je jedina pod dance i dub-step uticajima i možda je inspiracija bio Skrilex-om koji je takođe prijatelj ovog benda.
BlackBabymetal (Moametal i Yuimetal) su na ovom izdanju snimile "GJ!" koja liči na "Song 4" sa prethodnog ali je malo teža u rifovima i ultra tešku "Sis. Anger" koja je najbolji death-core ikada!
Pravo iznenađenje ovog albuma je "Tales of the Destinies" progresivnija od svih prog-math... bendova koji ste u životu slušali, pravo malo remek delo! "From Dusk Till Dawn" je pesma koja se nalazi na 'Out of Japan' izdanju očigledno inpirisana Bring Me The horizon zvukom ali ipak dovoljno drugačija od svega što oni trenutno rade, inače jedina u kojoj nema previše pevanja (na japanskom je "Syncopation" koja je "klasična" metal numera ove grupe).
"No Rain, No Rainbow" je power-balada odranije poznata ako pratite Babymetal live nastupe. "The One" je posveta publici, delom otpevana na engleskom sa tekstom koji i opisuje odnos koji imaju. Impresivna i muzički i vokalno, opravdano odabrana da zatvori 'Metal Resistance'.

'Metal Resistance' je školski primer drugog albuma, inače najtežeg izdanja u karijeri svakog benda. Kako ne iskopirati prethodni a pružiti nešto novo. Ipak pored svih pohvala koje idu na račun tri devojke; Su, Moa i Yui koje su pokazale izuzetan progres u svojim vokalima ali treba odati priznanje čoveku koji se potpisuje kao Kobametal. Glavni producent i autor Babymetal projekta je ponovo pokazao da se ne treba ograničavati u muzici. Jer je u muzici sve dozvoljeno samo ako zvuči dobro, granice ne postoje.